Art. 57 wet overheidsopdrachten

Wanneer de aanbestedende overheid de noodzaak daartoe aantoont, kan ze een opdracht plaatsen die een of meer vaste gedeelten en een of meer voorwaardelijke gedeelten omvat. Al hoewel de sluiting van de opdracht betrekking heeft op de volledige opdracht, is de aanbestedende overheid enkel gebonden door de vaste gedeelten. De uitvoering van elk voorwaardelijk gedeelte … Lees verder

Art. 52 wet overheidsopdrachten

Wanneer een kandidaat of inschrijver de aanbestedende overheid heeft geadviseerd of anderszins betrokken is geweest bij de voorbereiding van de plaatsingsprocedure, neemt de aanbestedende overheid de passende maatregelen om ervoor te zorgen dat de mededinging niet wordt vervalst door de deelneming van die kandidaat of inschrijver. Deze maatregelen moeten, voor de opdrachten waarvan het bedrag … Lees verder

Art. 48 wet overheidsopdrachten

Twee of meer aanbestedende overheden kunnen overeenkomen om bepaalde specifieke opdrachten gezamenlijk te plaatsen. Wanneer een volledige plaatsingsprocedure gezamenlijk wordt opgesteld, zijn zij gezamenlijk verantwoordelijk voor het nakomen van hun verplichtingen. Zij zijn alleen gezamenlijk verantwoordelijk voor de gezamenlijk uitgevoerde delen. Elke aanbestedende overheid is als enige verantwoordelijk voor het nakomen van haar verplichtingen met … Lees verder

Art. 43 wet overheidsopdrachten

Een aanbestedende overheid kan raamovereenkomsten sluiten. Opdrachten die gebaseerd zijn op een raamo vereenkomst kunnen alleen worden geplaatst tussen enerzijds een aanbestedende overheid en anderzijds een of meerdere ondernemers die partij zijn bij de gesloten raamovereenkomst. Indien de raamovereenkomst met één enkele ondernemer is gesloten in de vastgelegde voorwaarden, mag dit nadien niet veranderd worden … Lees verder

Art. 42 wet overheidsopdrachten

Overheidsopdrachten mogen enkel in de volgende gevallen worden geplaatst bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking: De in de punten ii) en iii) genoemde uitzonderingen gelden alleen als er geen redelijk alternatief bestaat en het ontbreken van mededinging niet het gevolg is van een kunstmatige beperking van de voor waarden van de opdracht De aanbestedende overheid kan … Lees verder

Art. 41 wet overheidsopdrachten

Overheidsopdrachten mogen enkel worden geplaatst bij vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking in de volgende gevallen: In een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking kan elke belangstellende ondernemer naar aanleiding van een aankondiging van een opdracht een offerte indienen. De termijn voor ontvangst van de offertes bedraagt ten minste tweeëntwintig dagen vanaf de verzenddatum van de aankondiging … Lees verder

Art. 37 wet overheidsopdrachten

In een niet-openbare procedure kan elke ondernemer naar aanleiding van een aankondiging van een opdracht een aanvraag tot deelneming indienen. De termijn voor ontvangst van de aanvragen tot deelneming bedraagt ten minste dertig dagen, te rekenen vanaf de verzenddatum van de aankondiging van een opdracht. Alleen de ondernemers die na beoordeling van de verstrekte informatie … Lees verder

Art. 36 wet overheidsopdrachten

In een openbare procedure kan elke belang stellende ondernemer naar aanleiding van een aankondiging van een opdracht een offerte in dienen. De termijn voor ontvangst van de offertes be draagt tenminste vijfendertig dagen vanaf de verzenddatum van de aankondiging van een opdracht. De offerte moet vergezeld gaan van de door de aanbestedende overheid gevraagde informatie … Lees verder

Art. 14 wet overheidsopdrachten

De communicatie en de informatie-uitwisseling tussen de aanbesteder en de ondernemers, met inbegrip van de in paragraaf 7 bedoelde elektronische indiening en ontvangst van de offertes, dient in alle fasen van de plaatsingsprocedure plaats te vinden met behulp van elektronische communicatiemiddelen, tenzij in de in paragrafen 2 tot 4 bedoelde gevallen. Voor de communicatie langs … Lees verder

Art. 8 wet overheidsopdrachten

Ondernemers die gerechtigd zijn de betrokken dienst te leveren, mogen niet worden afgewezen louter op grond van het feit dat zij een natuurlijke persoon dan wel een rechtspersoon moeten zijn. Combinaties van ondernemers mogen deelnemen aan overheidsopdrachten. Een aanbeste der kan niet eisen dat zij voor het indienen van een aanvraag tot deelname of een … Lees verder

Name(Vereist)